Día Mundial da Parálise Cerebral: A Fisioterapia Neurolóxica, un dos alicerces básicos no seu tratamento

Para mellorar a funcionalidade, autonomía e calidade de vida dos afectados, requírese a intervención dun equipo multidisciplinar dentro do que é fundamental a figura do fisioterapeuta

05 Oct 2016 / Prensa CoFiGa / Sede COFIGA

O Colexio Oficial de Fisioterapeutas de Galicia (CoFiGa) súmase á conmemoración do Día Mundial da Parálise Cerebral, que se celebra o primeiro mércores de cada mes de outubro, lembrando que a Fisioterapia Neurolóxica é un dos alicerces básicos da súa abordaxe e tratamento multidisciplinar.

O fisioterapeuta especializado en Neuroloxía encárgase de avaliar e tratar de forma individual a cada paciente, co obxectivo de mellorar os seus patróns de movemento, a postura, a coordinación, a marcha, a autonomía e, en definitiva, a calidade de vida.

Parálise cerebral

A parálise cerebral é unha das causas máis graves de discapacidade física e motórica e a máis frecuente entre a poboación infantil. Engloba un conxunto de trastornos do movemento e a postura, non progresivos, que ocorreron no cerebro nun estado de desenvolvemento, no período prenatal, perinatal ou postnatal.

A súa incidencia nos países desenvolvidos é de 2-2,5 por cada 1.000 nados vivos; en España estímase entre un 2 e un 2,5 por cada mil nados, é dicir, unha de cada 500 persoas. Dito doutra forma, en España calcúlase que hai unhas 120.000 persoas con parálise cerebral.

É moi importante saber que a parálise cerebral non se pode curar. Con todo, os seus síntomas si que poden ser tratados, especialmente desde catro áreas fundamentais: Fisioterapia, Logopedia, apoios educativos e Terapia Ocupacional.

Para mellorar a súa funcionalidade, autonomía e calidade de vida, requírese a intervención dun equipo multidisciplinar dentro do que se atopa a figura do fisioterapeuta.

Os programas de Fisioterapia usan grupos específicos de exercicios terapéuticos e actividades para traballar cara a dúas metas importantes: evitar o enfraquecemento ou a deterioración dos músculos que non se usan (atrofia por desuso) e evitar que os músculos se fixen nunha posición ríxida e anormal (contractura).

Síntomas da Parálise cerebral

Os síntomas da parálise cerebral poden diferir moito dunha persoa a outra. Poden aparecer aos 2 meses de vida e apreciarse antes dos 2 anos. Os pais adoitan notar os signos cando o neno non é capaz de soster o peso da súa cabeza, virarse, gatear, sentar ou camiñar como os outros nenos.

Os principais síntomas relacionados co movemento son:

- Rixidez muscular

- Rixidez articular: sobre todo en mans, cóbados, cadeiras, xeonllos e nocellos.

- Debilidade muscular

- Falta de eficacia nos movementos

- Falta de coordinación

- Tremores musculares

Obxectivos do tratamento fisioterapéutico

Desde o punto de vista fisioterapéutico, os obxectivos do tratamento son os seguintes:

- Estimulación precoz dos movementos activos voluntarios

- Adquirir control e coordinación

- Previr deformidades

- Crear no medio familiar estímulos para o neno

Día Mundial de la Parálisis Cerebral: La Fisioterapia Neurológica, uno de los pilares básicos en su tratamiento

El Colexio Oficial de Fisioterapeutas de Galicia (CoFiGa) se suma a la conmemoración del Día Mundial de la Parálisis Cerebral, que se celebra el primer miércoles de cada mes de octubre, recordando que la Fisioterapia Neurológica es uno de los pilares básico  en su abordaje y tratamiento multidisciplinar.

El fisioterapeuta especializado en Neurología se encarga de evaluar y tratar de forma individual a cada paciente, con el objetivo de mejorar sus patrones de movimiento, la postura, la coordinación, la marcha, la autonomía y, en definitiva, la calidad de vida.

Parálisis cerebral

La parálisis cerebral es una de las causas más graves de discapacidad física y motórica y la más frecuente entre la población infantil. Engloba un conjunto de trastornos del movimiento y la postura, no progresivos, que ocurrieron en el cerebro en un estado de desarrollo, en el periodo prenatal, perinatal o postnatal.

Su incidencia en los países desarrollados es de 2-2,5 por cada 1.000 nacidos vivos; en España se estima entre un 2 y un 2,5 por cada mil nacidos, es decir, una de cada 500 personas. Dicho de otra forma, en España se calcula que hay unas 120.000 personas con parálisis cerebral.

Es muy importante saber que la parálisis cerebral no se puede curar. Sin embargo, sus síntomas sí que pueden ser tratados, especialmente desde cuatro áreas fundamentales: Fisioterapia, Logopedia, apoyos educativos e Terapia Ocupacional.

Para mejorar su funcionalidad, autonomía y calidad de vida, se requiere la intervención de un equipo multidisciplinar dentro del cual se encuentra la figura del fisioterapeuta.

Los programas de Fisioterapia usan grupos específicos de ejercicios terapéuticos y actividades para trabajar hacia dos metas importantes: evitar el debilitamiento o el deterioro de los músculos que no se usan (atrofia por desuso) y evitar que los músculos se fijen en una posición rígida y anormal (contractura).

Síntomas de la Parálisis Cerebral

Los síntomas de la parálisis cerebral pueden diferir mucho de una persona a otra. Los síntomas pueden aparecer a los 2 meses de vida y apreciarse antes de los 2 años. Los padres suelen notar los signos cuando el niño no es capaz de sostener el peso de su cabeza, girarse, gatear, sentarse o caminar como los otros niños.

Los principales síntomas relacionados con el movimiento son:

- Rigidez muscular

- Rigidez articular: sobre todo en manos, codos, caderas, rodillas y tobillos.

- Debilidad muscular

- Falta de eficacia en los movimientos

- Falta de coordinación

- Temblores musculares

Objetivos del tratamiento fisioterapéutico

Desde el punto de vista fisioterapéutico los objetivos serán los siguientes:

- Estimulación precoz de los movimientos activos voluntarios.

- Adquirir control y coordinación.

- Prevenir deformidades.

- Crear en el medio familiar estímulos para el niño.

La Fisioterapia te da el aire que necesitas